сряда, 6 май 2015 г.

Какво е подкрепа от колегите?




Подкрепата от колегите включва предоставяне на естествена подкрепа на работното място, където колега влиза в ролята на ментор, който подкрепя новия служител в работата му. Това може да помогне при елиминирането на трудностите, пред които хората с увреждания са изправени, което, от една страна, освобождава времето на мениджърите и, от друга страна, помага на новия служител да стане по-независим в работата си. Забележете, че организацията, предлагаща подкрепена заетост, продължават да подкрепят клиента и съответния работодател, но и прехвърлят всекидневната, рутинна подкрепа на работодателя, който управлява този процес посредством подкрепата от колегите.
Ефективната подкрепа от колегите включва следните елементи:
·         Осведоменост по въпросите на хората с увреждания - работодателят, колегите и менторът трябва да са наясно с увреждането на клиента, неговите затруднения и нужди от подкрепа.
·         Комуникация - доставчикът на услугата ще работи с работодателя, за да идентифицира ефективната комуникация, която е подходяща за нивото на разбиране на клиента, както и ще му помогне да изготви чеклистове, графици, обучения и т.н.Той ще внедри ред, който окуражава регулярното наблюдение и обратната връзка между клиент, работодател, ментор и колеги. Комуникацията трябва да включва също и промяна на управленската стратегия, за да бъдат предотвратени всякакви промени в работата, които биха ескалирали в кризисна ситуация.
·         Ментор - изключително важно е служителят, посочен за ментор, да бъде консултиран, да му бъде дадено право на избор и да иска да предоставя подкрепа. Предоставянето на подкрепа и менторството може да бъде стресиращо, особено когато клиентът има „скрито”, например ментално увреждане. Следователно, изключително важно е на ментора да бъде предоставено необходимото обучение и подкрепа при изпълняването на тази негова роля. Задълженията и целите на ментора също трябва да бъдат преразглеждани, за да бъде елиминиран стресът.
Работодателите могат да бъдат компенсирани за осигурената подкрепа.
Разбирането на нуждите на работодателите също е изключително важно за осигуряването на ефективна подкрепа. Може да бъде полезно да се очертае каква подкрепа ще бъде предоставяна и от кого, да се дефинира и договори процеса по наблюдение на трудово представяне, мониторинговите срещи, както и оттеглянето на подкрепата и последващата грижа.
Фактори, които оказват влияние върху запазването на заетостта - Факторите, които оказват влияние върху запазването на заетостта, са елементите, които правят едно работно място правилното работно място, например отговорности, месторабота, работно време, пътуване да работното място, заплащане, подкрепа и т.н. Успешният подбор може да се разпадне за една нощ, ако нещо разстрои тези ключови фактори. Ефективната подкрепа и предоставянето на последваща грижа може да предотврати това направените промени да излязат извън контрол. Процесът по планиране трябва да взема предвид всякакви потенциални бариери, които биха могли да попречат на успешния подбор. Доставчикът на услуги трябва ясно да информира своя клиент, ментора и работодателя, че са на разположение за медиация или съвет при възникването на всякакви проблеми за вбъдеще.
Подкрепа от колегите и стажове - Възможно е също да осигурите подкрепа от колегите при провеждането на стажове. Следва се същия процес като този при назначаване на работа. Когато назначавате двама или повече души в една и съща организация по едно и също време, препоръчително е да договорите отделна подкрепа и менторство за всеки един от тях. За да удовлетвори нуждите на отделните клиенти, подкрепената заетост трябва да бъде индивидуализирана, но не е сигурно, че разделянето на ангажиментите на менторите непременно ще удовлетвори нуждите на всеки клиент

Няма коментари:

Публикуване на коментар