неделя, 19 април 2015 г.

Набиране на квалифицирани хора с увреждания



Често срещани страхове и притеснения:
1. Защо да набирам и наемам хора с увреждания?
Първо и най-важно, отговорът е, че наемането на хора с увреждания създава добро впечатление за Вашия бизнес. В случай че никога не сте набирали, наемали или работили с хора с увреждания, може би имате много въпроси относно работата с хора с увреждания. Ето и някои въпроси и притеснения, които тревожат бизнес лидерите по отношение наемането на хора с увреждания.
2.  Колко ще струват на бизнеса ми помощните средства, които биха помогнали на служителите и клиентите ми с увреждания да стигат до офиса ми?
Този въпрос е важен и много бизнесмени си го задават. Проучвания показват, че повече от половината от осигурените помощни средства в САЩ струват по-малко от 500 долара (980лв.), а повече от 80% от тях струват по-малко от 1000 долара (1960лв.). Почти 20% от тези средства са абсолютно безплатни. Освен това могат да бъдат ползвани и различни източници за финансирани като данъчни кредити, посредством които да бъде изградена достъпна архитектурна среда за служителите с увреждания. Дори и да не наемете хора с увреждания, правейки офиса си дастъпен, Вие привличате и по-възрастните клиенти, което увеличава печалбите Ви. Важно е да се отбележи, че хората с увреждания представляват пазар, който има същите нужди, както и останалите потребители.
3. Много компании изпитват опасения, че ако наемат служители с увреждания, осигурителните им вноски ще се увеличат. Прочуванията показват, че вноските за осигуряване срещу болест, смърт или увреждане на компании, наемащи хора с увреждания, рядко се увеличават.От друга страна, стереотитипите по отношение работата с хора с увреждания все още съществуват, което е причина за по-рядкото им наемане и по-честите случаи на уволняване.
4. Как наемането на хора с увреждания ще се отрази на останалите служители?
Всеки добър мениджър си задава този въпрос, когато наема нов служител. В зависимост от опита на останалите служители в работата и социализацията на хора с увреждания, първоначално те може да се чувстват некомфортно, но това няма да е за дълго. Уверете се, че служителите Ви не прекаляват с грижите за човека с увреждане. Много работодатели споделят, че работата с хора с увреждания кара останалите служители да работят по-усърдно и по-продуктивно.
5. Какво става, ако съответният човек с увреждане не се впише в компанията ми?
Този въпрос стои пред много компании. Проблемите с професионалното представяне на служителите с увреждания, които могат да доведат до уволняването им, тревожат много работодатели. Никога не е лесно да уволниш човек от работа, но ако съответния служител не може да върши задължнията си и след като услията за подобряване на професионалното му представяне не са дали резултат, Вие сте в правото си да освободите служителя с увреждане по общия ред.
6. Как да проведа интервю с човек с увреждане?
Едни от най-задаваните въпроси са „Какво да правя, когато интервюирам човек с увреждане? Какъв е етикетът? Да подам ли ръка? Да разместя ли мебелите? Какво да направя, ако направя грешка или кажа нещо глупаво?” Това са нормални въпроси, когато за пръв път наемаш човек с увреждане. Но колкото повече контактувате с хора с увреждания и колкото повече интервюта провеждате, толкова по-уверени ще бъдете. Има етикет при общуването, с който можете да се запознаете под формата на обучение за провеждане на интервю на кандидат с увреждане. Най-важното обаче е да не се притеснявате от грешки. Кандидатите с увреждания ще Ви разберат.
Ето че страховете и опасенията Ви вече са разсеяни и можете да започнете да набирате служители с увреждания. Още нещо, което можете да направите, е да установите контакти с различни организации на хора с увреждания, които да Ви помогнат, предоставяйки Ви автобиографии, организирайки мотивационни обучения и други дейности, посредством които да се запознаете с хората с увреждания. Установете контакти с организации на хора с увреждания. Ако наемането на служители с увреждане не би Ви струвало твърде много средства и сте взели решение да го направите, къде да откриете хора с увреждания, които бихте могли да наемете. Съществуват организации, обществени и частни, който предлагат услуги по набирането на хора с увреждания и помощ при търсенето на работа. Тези услуги включват: предварително проучване на квалифицираните кандидати; анализиране и обучение на кандидатите; обучение за работа с хора с увреждания; анализ на съответната длъжност; анализ на възможностите за изграждане на достъпна архитектурна среда; информация за и помощ при кандидатстване за финансови стимули (например, обучителни програми, помощ при кандидатстване за данъчен кредит, различни видове финансиране и др.) набиране и наемане на хора с увреждания. За да достигнете до цялото общество, установете директни контакти с хората с увреждания. Няма по-добър начин да спечелите доверие и да популяризирате желанието си да наемате хора с увреждания от това да изградите директни връзки с тях. Например, Денис Рой, специалист по човешки ресурси в Electronic Data Systems в Херндон, Вирджиния, е установил връзки с местните организации на хора с увреждания и по този начин успява да даде гласност на усилията на EDS да набира и наема хора с увреждания.
·         Изпращайте обявите си за свободни работни места на организациите на хора с увреждания.
·         Упоменете в обявата, че ще приемете и кандидатури и на хора с увреждания.
·         Организирайте стажантски и менторски програми за хора с увреждания
·         Осигурете достъпна архитектурна среда
·         Участвайте доброволно в конуслативни органи по въпросите на хората с увреждания.
·         Участвайте във форуми по въпросите на заетостта на хората с увреждания, организирани от организации на хората с увреждания.
·         Станете партньор на местните училища
Възможностите на програмите „Училище на работа” вкарват работната среда в училищата. Програми като насърчаване наемането на млади хора, услуги при прехода от училище на работа, мотивационни обучения, съвместно обучение от учители и преподаватели от бизнеса, техническа подготовка, стажантски програми и кариерни академии се смятат за основата на по-големите системи „Училище на работа”. Този тип програми трансформират офиса на съответната компания в място за учене. Успешните програми „Училище на работа” изискват поддържането на здрави връзки между училищата и реалния бизнес. Тези връзки включват: съчетаване на заниманията в класната стая с опит в релния бизнес по начин, по който опитът надгражда теоретичните знания от училище; осигурявне на регулярни контакти, планиране и консултации между ученици, работодатели и училищен персонал; установяване на постоянни двупосочни връзки между бизнес и училище, работейки като партньори с цел да подпомагат учениците да постигат целите си, като обсъждат очакванията си какво един млад човек трябва да учи, знае и може; установяване на връзки с различни образователни институции за образование след завършване на гимназията (напр.колежи и университети), тъй като днес и за в бъдеще все повече компании ще имат нужда от високо образовани служители. Като работодател Вие можете да: станете партньор с училища и други заинтересовани работодатели; работите съвместно с училищата по разработване на такъв учебен план, който да обучава учениците в умения и знания за конкретна длъжност; осигурявате професионален опит на участващите в тези програми ученици; наемате високо квалифицираните участници в тези програми. Използвайте on-line набиране. Все повече компании са on-line. В Мрежата можете да откриете и потенциални служители. Набирането по Интернет е по-евтино и по-лесно от традиционните методи. По този начин обаче няма как да знаете дали обявите ви достигат да хората с увреждания. Най-добрият подход е да поискате от сайта, в който смятате да публикувате обявата си, анализ на аудиторията, която посещава сайта. Въпросите, които бихте могли да зададете, са: Има ли сайтът база данни от автобиографии и ако „да”, цената за публикуване на обявата включва ли достъп до тази база данни? Коя е целевата група на сайта? Специализиран ли е сайтът в набиране на служители с увреждания? Как кандидатите ще се свързват с Вас? Колко хора посещават сайта? Как се публикуват обявите? Как обявите се обновавят и изтриват? Добре е да направите предварително проучване, за да откриете сайт, който достига да повече хора с увреждания. Логично е в такъв сайт да откриете и база данни от автобиографии на хора с увреждания, търсещи работа. Изполвайте телекомуникациите като гъвкава възможност за работа. Една от най-големите бариери пред наемането на повече хора с увреждания е липсата на достатъчно надежден транспорт. Друга такава бариера е липсата на необходимата подкрепа, за да бъде наемането на хора с увреждния успешно. Телекомуникациите предоставят на компаниите възможност да интегрират служителите си с увреждание, за които достъпът до традиционните офиси представлява пречка. Посредством телекомуникациите много компании, работещи със служители с увреждания компании могат да: запазват талантливите си служители; намалят текучеството на служители, а от там и разходите за набиране; контролират разходите си за обезщетения. Добре конструираната телекомуникационна програма може да предложи на компанията Ви възможност да спестите пари като в същото време повишите продуктивността. Използвайте консултантски услуги. Външните консултантски услуги играят все по-голяма роля за гъвкавостта на пазара на човешки ресурси, помагайки на бизнеса да управлява разходите си за служители. Тази индустрия вече е станала отделен сектор в икономиката, който осигурява на служителите гъвкави работни смени, обучения, услуги „от врата до врата”, които да улесняват работата на служителите. Тези консултантски компании работят с хората с увреждания по същия начин, по който работят и с хората без увреждания. Фокусът на процеса по подбор е върху индивидуалните възможности, умения и интереси на кандидатите. Консултантските компании предлагат услуги по оценка на длъжността, временни договори и обучение за подобряване на професионалните умения и възможности, за да подобрят шансовете на хората с увреждания да бъдат наети. Повечето консултантски услуги предлагат услуги по: индивидуална оценка на кандидатите; оценка на възможностите на кандидатите да за конкретни длъжности; свързване на възможностите на съответния кандидат с търсенето на пазара на труда; индивидуално обучение; помощни средства като част от приспособяването на работното място. Пример: Лифт ООД е организация с идеална цел, която открива, обучава и наема професионалисти с увреждания посредством договори с по-големи корпорации, които евентуално да ги наемат. Лифт ООД наема тези служители като сключва договор с голям брой компании от цялата страна. На своите корпоративни клиенти компанията осигурява доказали качеството си програми за развитие на човешките ресурси, предоставящи високо квалифицирани кадри в областта на компютърните технологии. Лифт ООД предлага: партньорство с идеална цел на комерсиалния бизнес; интелигентни, мотивирани анализатори, внимателно проучени и подбрани; индивидуално разработена и администрирана програма за обучение, адаптирана за съответните бизнес стандарти; едногодишен договор за услуги по назначаване, наблюдение и оценка; надеждни, добре обучени компютърни специалисти.

Няма коментари:

Публикуване на коментар