неделя, 26 април 2015 г.

Не единствено печалбата е важна



Какво е представлява компания, за която не е важна едниствено печалбата на всяка цена?
Много хора вярват, че безмилостният, воден от жаждата за печалби, стил на управление е най-прекия път до успех в бизнеса. Няма нищо по-далече от истината от това твърдение. Фокусирайки се единствено върху печалбата, Вие намалявате шансовете за растеж на компанията си в дългосрочен период, а е възможно и да отслабите краткосрочния й потенциал. Погледнете която и да е индустрия и ще откриете, че компаниите, които управляват най-добре бизнеса си и остават на пазара най-дълго са тези, които следват някои, ако не и всичките, от петте точки на стратегията „Не единствено печалбата е важна”. Компании, които следват практиката „Не единствено печалбата е важна”, не само си извоюват ролята на лидери в своите браншове и в общностите, в които работят, но успяват да реализират и печалби.
Пет насоки, в които една „не единствено печалбата е важна” компания може да работи:
·         Реализиране на печалба (Самоиздръжка) - Реализирането на печалби може да се превърне в алчност. Алчността е толкова широко разпространена, че повечето хора не си и помислят, че могат да спечелят повече, ако взимат по-малко. Един пример: Всички хапваме торта, защото е вкусна. Прекаляването с тортата обаче може да доведе до сериозни проблеми. Това важи и за бизнеса. Компаниите, които вече имат достатъчно натрупан опит, са открили, че това е по-трудният път. Много от фирмите в момента работят при сведен да минимум капацитет, сравнен с този, при който са работили преди. Решенията, които са били взети преди 30 години, в момента са в ущърб на компаниите, служителите им, а и на обществото като цяло. Учейки се от тези грешки, повечето от фирмите сега се опитват да си осигурят устойчиво обновление и дългосрочен успех. От друга страна, голяма част от нестопанските организации избягват реализирането на печалби, за да бъдат верни на етиката и каузата си. Тези организации губят времето си в молене за пари, вместо да се заемат сами с мисята си. Както в инструкциите, давани на родителите, които пътуват с децата си, „поставаете кислородната маска на себе си преди да я поставите на детето си”, целта би трябвало да бъде организацията да реализира печалби, които да подпомагат инвеститорите. Хрората мога да бъдат обвинени и в липса на уважение към парите. Вземете например бедните артисти, които вярват, че „изпълняват дълга си” или че „изкуството иска жертви”. Ако условията са трудни, направете всичко възможно, но не се заблуждавайте да мислите, че това е трудна или необходима ситуация. Парите са като огъня – може да те топли и да осигури безопасността си, но може и да те изгори. Помнете! Възможно е да следвате мисията си и да реализирате честни печалби независимо дали сте стопанска или нестопанска организация.
·         Общността - Връзките, които компаниите си създават, са техния най-ценен актив. Доставчиците, потребителите, феновете, приятелите и дори Вашите конкуренти са все субекти, които биха могли да подпомогнат усилията Ви да реализирате мисията на компанията си. Един лесен начин да проверите каква е общността, в която компанията Ви работи, може да бъде е да комуникирате с тази общност. Организирането на срещи или изпращането на писма са лесен начин за комуникаци, която обаче зависи от силата на общността. По този начин Вие можете да направлявате растежа на компанията така, че той да работи за реализирането на мисията й. Няма значение дали Вашият квартал се нуждае от библиотека или от доставчици на някакъв вид стоки. Важното е, че кварталът има нужда от нещо. Изобщо, всички ние сме част от една общност, дори и на пръв поглед да не виждаме тази връзка.
·         Етика – Въпреки че никой не може да Ви казва каква етика да спазвате, добре е самият Вие да я дефинирате за себе си. Създайте свой етичен план или добавете етична стратегия към бизнес плана си. Това е особено полезно в индустрии, в които дейността на компаниите предизвиква множество въпроси. Позволете на служителите и партньорите си да знаят докъде се простират Вашите граници. Помнете, че Вашите етични правила са нещо, с което трябва да се гордеете, но когато работите с хора или компании с различни етични правила, това не прави тези правила лоши само защото са различни от Вашите.
·         Индивидът - Индивидът често е наричан „крайъгълен камък на капитализма”. Овластявайки индивида, решенията стават по-бързи и по-ефективни. Служителите са най-точния „съдник” за това как работата в компанията да стане по-лесна и по-ефективна. Давайки им правомощия да взимат такива решения, бюрокрацията може да бъде избегната, а моралът на служителите – повдигнат. Това важи не само за служителите, но и за клиентите. Колкото повече информация относно своите, а и тези на конкурентните компании, продукти и услуги предлагате на своите клиенти, толкова по малко услуги по подръжката са необходими и се вземат по-добри и обосновани решения. Индивидите може да са „крайъгълен камък на капитализма”, но те са преди всичко хора. Не е необходимо да бъде изрично споменавано, но нарушаването на правата на човека винаги е опасно. Компаниите, които нарушават правата на човека извън собствените си държави, създават втори план на правата на човека. Традициите и ценностите се променят, но правата на човека са едни и същи навсякъде по света.
·         Околната среда - Финансовите одити са нормална част от бизнеса. Част от бизнеса трябва да бъдат и одитите на околната среда. Причините за по-високите разходи често се крият в отпадъците, които се изхвърлят в околната среда. Погледнете в боклука, който изхвърляте, и ще откриете около 10% от своята печалба. Реализирането на печалба не е единствената причина да се грижим за околната среда, но то може да направи тези труднооправдаеми промени по-приемливи и логични. Помислете за неща като: Как Вашите служители ходят на обяд всеки ден – със собствените си автомобили, пеша или няколко човека ходят с един автомобил? Следете използването на хартията в офиса. Наистина ли всичко трябва да се разпечатва? Трябва ли да се използва цял лист за нещо малко? Може ли хартията да се използва няколко пъти или да се рециклира? Следете употребата на вода. След като водата бъде използвана във Вашата компания, какво се случва с нея? Има ли начин да се използва отново във фирмата? Ако това е възможно, изградете надеждна система за пречистване.
Предприемайки всички тези действия за опазване на околната среда, Вие ще направите бизнеса си по-ефективен.

Няма коментари:

Публикуване на коментар